✓ Toimitus 2-4 päivää ✓ Turvallinen maksu

Sopimusehdot


1. Yleistä
Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan osoitteessa www.suojakauppa.fi tapahtuvaan verkkokaupankäyntiin. Sopimusehdot ovat voimassa yli 18-vuotiaille, Suomessa asuville yksityisasiakkaille. Ehdot pätevät kaikkiin Intevo AB:n (jäljempänä Suojakauppa.fi) toimituksiin ja asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.

2. Tietoja yrityksestä
Verkkosivut omistaa ja niitä hallinnoi:
Intevo AB, Mörsaregatan 25, SE-254 66 Helsingborg

Ruotsalainen Y-tunnus: 556937-3136
Asiakaspalvelun yhteystiedot: [email protected]

3. Tilaaminen
SuojaKauppa-verkkokaupasta voit tilata tuotteita helposti ja turvallisesti. Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ne kassalla. Tilauksen vahvistaminen tapahtuu kassalla tilauksen viimeisessä vaiheessa. Tässä vaiheessa velvollisuutenasi on myös maksaa tilaus. Tilauksen maksettuasi saat välittömästi tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Vahvistus, joka sinun tulee säilyttää, sisältää tärkeää tietoa tilauksestasi.

3.1 Tilauksen muuttaminen
Jos haluat tehdä tilaukseesi muutoksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian niin selvitämme, onko se mahdollista.

3.2 Tilauksen peruuttaminen
Jos haluat peruuttaa tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian niin selvitämme, onko se mahdollista.

4. Hinnat ja maksu
Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina (EUR), ja hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä mahdollisia toimituskuluja. Tarjoukset ja kampanjat ovat voimassa niin kauan, kuin verkkosivuilla mainitaan tai jos muita ehtoja ei ole mainittu, niin pitkään kuin tuotteita riittää.

Verkkokaupan maksupalveluna toimii Svea Checkout. Svean asiakkaana voit valita useista eri maksuvaihtoehdoista (korttimaksu, lasku, MobilePay, Svea-osamaksu), jotka näet heti, kun sinut on tunnistettu. Tunnistamiseen vaadittavat tiedot voivat vaihdella tilauksen ja asiakkaan välillä

4.1 Korttimaksu
Maksukumppanimme Svea salaa korttimaksut. Jos käytät maksuun pankki- tai luottokorttia, myyjä voi varata ostohinnan kortilta tilauksen yhteydessä.

4.2 Svea-lasku
Mikäli valitset Svean laskuvaihtoehdon, saat laskun sähköpostitse, kun tuotteet on lähetetty varastoltamme. Eräpäivä ilmoitetaan laskussa. Kun valitset laskuvaihtoehdon, maksukumppanimme vaatii sosiaaliturvatunnuksesi luottoarviointia varten. Tämän lisäksi Svea varmistaa, että tilaus lähetään väestörekisterissä ilmoitettuun osoitteeseesi. Lue lisää Svean maksuehdoista osoitteessa svea.fi.

Svea-laskulla maksaessa sinulta ei peritä ylimääräisiä laskutuskuluja. Mikäli maksusi myöhästyy, lisätään laskuusi muistutusmaksu ja viivästymiskorko Svean ehtojen mukaisesti. Mikäli maksua ei yhä suoriteta, siirretään tapaus perintätoimistolle, mikä voi puolestaan aiheuttaa lisäkustannuksia.

4.3 Svea-osamaksu
Sinulla on mahdollisuus valita maksutavaksi myös Svea-osamaksu ja Svea-tili. Saat tilaamasi tavarat ennen maksamista aivan kuten normaalilla laskulla ostaessa. Svea-osamaksuvaihtoehto mahdollistaa maksun jakamisen eriin pidemmällä aikavälillä. Svea-tili jakaa laskut puolestaan siten, että saat kuukausittain vain yhden laskun, johon kaikki kuluneen kuukauden Svea-laskusi kerätään. Lue lisää Svea-osamaksun ja Svea-tilin ehdoista osoitteessa svea.fi.

5. Toimitus
Suojakauppa toimittaa kaikkialle Suomeen, pois lukien Ahvenanmaa. Tilauksesi toimittaa Posti. Tilaukset toimitetaan valitusta toimitustavasta riippuen kotiosoitteeseesi, noutopisteelle tai pakettiautomaattiin.  

Normaali toimitusaikamme on 2–4 arkipäivää siitä päivästä laskien, kun tilauksesi on lähetetty varastoltamme. Yleensä tilaus lähetetään tilausta seuraavana arkipäivänä. Saat toimitusvahvistuksen sähköpostitse, kun tilaus on lähetetty.

5.1 Toimitusmaksu
Toimituskulu riippuu valitusta toimitustavasta. Toimitusmaksu lasketaan ja ilmoitetaan kassalla.

5.2 Noutamattomat tilaukset
Jos asiakas ei nouda tilausta noutopisteeltä määräajan puitteissa tai kieltäytyy vastaanottamasta sitä, palautuu tilaus varastollemme. Noutamattomista tilauksista veloitetaan 25 euron maksu.

5.3 Myöhästynyt toimitus
Suojakauppa ei vastaa myöhästymisestä eikä se ole velvollinen tarjoamaan vahingonkorvausta tai hyvitystä, mikäli myöhästyminen johtuu Suojakauppaista riippumattomista syistä, ellei siitä ole erikseen sovittu osapuolten kesken tai ellei voimassa oleva laki niin velvoita.

5.4 Kuljetuksesta aiheutuneet vahingot ja vaarat
Mikäli vastaanottamasi lähetyksen paketti ja/tai tuote on selvästi vahingoittunut, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme mitä pikimmiten sähköpostitse.

Tuotetta palauttaessasi olet asiakkaana vastuussa lähettämistäsi tuotteista. Siksi kehotamme sinua valitsemaan lähetystavan, joka mahdollistaa lähetyksen jäljittämisen.

6. Peruuttamisoikeus ja palautus
Tarjoamme yksityisasiakkaillemme 14 vuorokauden peruuttamisoikeuden. 14 päivän ajanjakso lasketaan siitä päivästä lähtien, jona olet vastaanottanut tilauksesi.

6.1 Näin käytät peruuttamisoikeuttasi
Voit käyttää peruuttamisoikeutta ilmoittamalla meille, että perut kaupan. Ilmoitus täytyy tehdä sähköpostitse osoitteeseen [email protected]

Et voi perua kauppaa jättämällä tilausta noutamatta tai kieltäytymällä vastaanottamasta sitä.

6.2 Näin palautat tuotteen
Ilmoita meille, että haluat perua kaupan. Tilaus/tuote tulee palauttaa ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut meille, että perut kaupan.

Huomaathan, että asiakas itse vastaa tuotteen palautuksesta aiheutuvista kustannuksista.

Tuotteen voi palauttaa vain, mikäli tuotepakkausta ei ole avattu ja sinetit ovat yhä paikoillaan. 

6.3 Takaisinmaksu
Palautamme summan sinulle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta.

Palautettava summa maksetaan aina alkuperäisen tilauksen yhteydessä käytetyllä maksutavalla.

6.4 Tuotteiden vaihto
Emme vaihda palautettuja tuotteita toisiin automaattisesti. Jos haluat vaihtaa tuotteen, sinun on palautettava alkuperäinen tuote ja tehtävä sen jälkeen uusi tilaus verkkokaupassamme.

6.5. Arvonalennusvähennys
Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeus koskee myyntikelpoisia tuotteita. Tästä syystä palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksissaan.

Ostaja voi tutustua tuotteeseen asianmukaisella tavalla tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi ilman, että peruuttamisoikeus raukeaa. Sinetöityjä tuotteita ei kuitenkaan saa avata. Lisäksi jos tavaran testaaminen ylittää sen, mikä on kohtuullista ja välttämätöntä, ostaja voi olla vastuussa tuotteen mahdollisesta arvonalenemisesta.

Asiakkaana vastaat siitä, että tuote saapuu verkkokaupalle vahingoittumattomana. Sinun tulee siksi paketoida tuote tavalla, joka varmistaa, ettei tuote vahingoitu kuljetuksen aikana. Olet vastuussa palautetuista tuotteista siihen saakka, että vastaanotamme lähettämäsi paketin. Säästäthän tämän vuoksi kuitin palautuksesta sekä paketin mahdollisen seurantanumeron.

7. Reklamaatio-oikeus
Yksityisasiakkaana sinulla on oikeus reklamoida virheellinen tuote. Reklamaatio-oikeus koskee alkuperäisvikoja, kuljetusvahinkoja sekä tuotteita, jotka poikkeavat siitä, mitä on sovittu asiakkaan ja välillä tai muuten osoitettavia virheitä. Suojakauppa vapautuu virhevastuusta, mikäli tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tavaran vääränlaisesta käytöstä, tapaturmasta tai muista ostajan puolella tapahtuvista seikoista. Tavallista kulumista ei lasketa tuotteen virheeksi.

Virheen ilmettyä sinun tulee aina reklamoida tuotteesta kohtuullisen ajan kuluessa, mahdollisimman pian ja ilman tarpeetonta viivästystä.

Mikäli havaitset tuotteessa virheen ja ilmoitat tästä meille kohtuullisen ajan sisällä, sinulla on ensisijaisesti oikeus saada tuote korjattua alkuperäiskuntoon tai korvattua uudella tuotteella. Tietyissä tapauksissa asiakkaalla on oikeus purkaa kauppa ja saada tuotteesta maksettua summaa vastaava rahanpalautus tai hinnanalennus.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme ja että kuvailet vikaa mahdollisimman tarkasti. Suosittelemme lisäksi lähettämään meille kuvan, josta virhe ilmenee. Ilmoitathan lisäksi tilausnumerosi. Mikäli reklamaatio hyväksytään, lähetämme sinulle palautustarran, jonka avulla voit palauttaa viallisen tuotteen meille veloituksetta.

8. Varaukset
Suojakauppa pidättää oikeuden sopimuksen perumiseen ilman, että tästä voidaan vaatia hyvitystä, mikäli asiakas on tehnyt ostoksen vilpillisessä mielessä perustuen sellaisiin verkkokaupassa annettuihin virheellisiin tietoihin, jotka asiakas tunsi tai jotka olivat selvästi virheellisiä. Tällaisiin virheellisiin tietoihin sisältyvät tuotteiden hintaa tai määrää koskevat virheelliset tiedot

9. Force majeure
Soujakauppailla on oikeus olla täyttämättä tämän sopimuksen velvoitteita tilanteissa, joille Suojakauppa ei ole mahtanut mitään tai joita Suojakauppa ei voinut ennustaa tai ohittaa. Asiakkaalla ei myöskään ole oikeutta korvaukseen vahingosta, joka hänelle aiheutuu Suojakauppain viivästyksen tai virheen vuoksi, jos viivästys tai virhe johtuu esteestä, joka on Suojakauppain vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jonka seurauksia Suojakauppa ei olisi kohtuudella voinut välttää. Tämä koskee mm. viranomaistoimintaa tai -laiminlyöntejä, uutta tai muutettua lainsäädäntöä, työselkkausta, sotaa tai sodan uhkaa, tulipaloa, räjähdystä, tulvaa, luonnonkatastrofia tai suuronnettomuutta.

10. Erimielisyydet
Riidat Intevo AB:n ja asiakkaiden välillä käsitellään lainmukaisessa tuomioistuimessa. Jos riita käsitellään kuluttajariitalautakunnassa, seuraa Intevo AB lautakunnan päätöstä asiaa koskien. Voit myös tehdä valituksen Euroopan Komission verkkovälitteisen riidanratkaisuportaalin kautta osoitteessa: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=FI. Riitojen tulee perustua Ruotsin lakiin.